Master Executive Supply Chain Management

La producció i l'organització empresarial s’han anat adaptant a les diferents necessitats del mercat, incorporant noves tendències i incloent els àmbits del control de la qualitat, la formació o la motivació del personal. La logística ha variat de forma semblant, i sota el concepte de Logística Integral s’ha englobat tota la cadena de valor entre client i el proveïdor, com el flux d'Informació o de materials. A la gestió integrada de la cadena de distribució, producció i aprovisionament avui dia  l’anomenem Supply Chain Management, i actualment és un del dels aspectes claus  per aconseguir millorar la competitivitat del teixit empresarial.

Aquest Màster en Executive en Supply Chain Management, Direcció d'Operacions i Logística Integral en entorn Lean Management, té la vocació de ser un producte únic, una referència per a tots aquells professionals que desenvolupen la seva carrera en els àmbits de la Gestió d'Operacions, la Logística, la Distribució, el Aprovisionament i en general, qualsevol aspecte relacionat amb el disseny i la gestió de la cadena de subministrament. Per aconseguir-ho, el Màster es realitza en un horari compatible amb l'agenda laboral i compte amb la participació més de 35 prestigiosos professionals, directius de les principals empreses amb activitats logístiques den nostre país, que traslladaran als participants les seves experiències. També participen professors de la Universitat de Crainnfield i escoles capdavanteres del sector com l’Escola Europea de Short Sea Shipping.

OBJECTIUS

• Qüestionar els sistemes actuals d'organització i gestió de la cadena logística.

• Analitzar, orientar i definir estratègicament la cadena logística global en els diferents sectors, implementant i adaptant noves tecnologies per potenciar els serveis logístics de l'empresa.

• Dissenyar i implementar nous sistemes i metodologies per millorar la gestió de les relacions entre el els proveïdors, empreses, operadors i clients finals.

• Gestionar de manera eficaç els equips humans, que han de col·laborar en el canvi de cultura empresarial que representa la

canvi que representa la implantació d’una estratègia integrada de la Supply Chain Management.

MATÈRIES

1. INTRODUCCIÓ A LA CADENA LOGÍSTICA. WORLD CLASS LOGÍSTICA.

2. VISIÓ GENERAL DE L'EMPRESA

3. CADENA LOGÍSTICA EN L'ÀREA DE DISTRIBUCIÓ. LEAN DISTRIBUCIÓ

4. LEAN SUPPLY CHAIN MANAGEMENT. DISSENY I GESTIÓ DE LA CADENA DE SUBMINISTRAMENT

5. LA CADENA DE SUBMINISTRAMENT EN PRODUCCIÓ. ENGINYERIA DE PROCESSOS I ENGINYERIA DE PRODUCTES. LEAN MANUFACTURING

6. LA CADENA DE SUBMINISTRAMENT EN COMPRES I APROVISIONAMENT. Lean Buying, Lean Supplying, Outsourcing
7. ANÀLISI DE LES OPERACIONS I DE LA CADENA DE SUBMINISTRAMENT PER SECTORS
8. LOGÍSTICA INTERNACIONAL
9. LA LOGÍSTICA AVUI: E-LOGÍSTICA, TENDÈNCIES B2CY B2B. RENDIBILITAT I KPIs
10. PROJECTE FINAL REAL D'EMPRESA

Direcció acadèmica: Carles Rúa

Professor de l’IOC, Institut d’Organització i Control de Sistemes Industrials de la UPC. Enginyer Industrial i Diploma d’Estudis Avançats en Organització d’Empreses. Responsable de projectes estratègics i innovació a l’Autoritat Portuària de Barcelona. Professor a l’Escola Europea de Short Sea Shipping. Ha estat consultor en les àrees de logística i administració d’empreses. La seva  activitat investigadora actual es centra en la logística, l’organització industrial, el comerç internacional i la gestió portuària.

Informació relacionada